+36-70-226-1411 iroda@1ahosting.hu

GYIK

GYIK = Gyakran Ismételt Kérdések
Megpróbáltuk összeszedni azokat a kérdéseket, amivel az ügyfeleink gyakran találkoznak. Amennyiben itt nem talál választ, kérem a Támogatás kérése / Bejelentés mezőben küldjön nekünküzenetet !

Email beállítások?

Minden új email beállításánál adatlapot küldünk a felhasználó postafiókjába. A legegyszerűbb megoldás a webmail használatával ellenőrizni a postafiók elérhetőségét és a beállításokat.

az 1AHOSTING.HU alatt kiszolgált domainek levelezési beállításai

  • minden domain alatt használható a webmail: http://mail.SAJATDOMAIN.hu/webmail
  • általános webmail cím: https://webmail.domainrobot.hu/
  • POP3 / IMAP szerver:
    mail.SAJATDOMAIN.hu     VAGY
    mail.domainrobot.hu
  • IMAP port: 143,
    IMAP SSL port: 993
  • FIGYELEM: egyes levelezőprogramoknál a gyökérmappa elérési útját be kell álltani: inbox 
  • SMTP szerver: mail.SAJATDOMAIN.hu    VAGY
    mail.1ahosting.hu
  • SMTP port: 25,
    SMTP SSL használata esetén: 465    VAGY 587

     

  • POP3 / IMAP / SMTP felhasználó:
    az email címhez tartozó felhasználónév
  • POP3 / IMAP / SMTP jelszó:
    az email címhez tartozó jelszó

 Példa az MS OUTLOOK beállítására

 

 

 

Webmail?

Kényelmes és modern Roundcube felületet használunk a webamilhez. Azonnali elépés a honlapunk jobb felső sarkában található. Vagy kattintson ide: WEBMAIL

IMAP vagy POP3? IMAP fiók archiválása?

 Az Internet Message Access Protocol (IMAP) és a Post Office Protocol version 3 (POP3) két alkalmazás szintű protokoll, mely lehetővé teszik az emailek szerverről kliens gépre való letöltését.

POP3 tulajdonságai:

  • Ezt használva az email kliens letölti a szerverről a leveleket
  • levelek kezelése a számítógépén történik
  • Beállítható, hogy mi történjen a szerveren a levelek letöltése után (azonnal törlődjön, megadott nap -pl. 2 hét- után törlődjön, vagy ne törlődjön). Így ha több kliens gépen állítjuk be a levelezést (pl. számítógépre és mobiltelefonra is), az előző pont fogja meghatározni, hogy ha letöltjük az egyik gépre a leveleket, akkor a másik gépen is letölthető lesz-e még.
  • Ha két kliensen van beállítva a levelezés és az egyik kliensen elolvastuk a leveleket, a másik kliens gépen ettől még azok olvasatlanok maradnak
  • Ha letöltöttük és letöröltük a leveleket a szerverről, akkor nem foglal helyet a tárhelyünkön
  • Ha letöltöttük és letöröltük a leveleket a szerverről, nincs rá biztonsági mentés

IMAP tulajdonságai:

  • Ezt használva az email kliens csak a levelek fejlécét tölti le számítógépünkre (vannak levelező kliensek, ahol ez állítható, így akár igény esetén az egész levél törzs letöltését is be lehet állítani).
  • Kis sávszélesség esetén fontos: Az új levelek letöltése sokkal gyorsabb, viszont azok egyenként történő megnyitása lassabb, mert internet kapcsolatot igényel
  • levelek kezelése közvetlenül a szerveren történik
  • A levelek csak a kukából való törlés után törlődnek a szerverről
  • Ha több kliens gépen állítjuk be a levelezést (pl. számítógépre és mobiltelefonra is), a szinkronizáció miatt ugyan azt látjuk mindkét gépen – azaz ha egy levelet a kukába helyeztünk a számítógépen, akkor a telefonon is a kukában fogjuk megtalálni.
  • Ha két kliensen van beállítva a levelezés és az egyik kliensen elolvastuk a leveleket, a szinkronizáció miatt a másik kliensen is elolvasottnak fogjuk látni
  • A levelek letöltést követően is a szerveren maradnak, ezért folyamatosan helyet foglal tárhelyünkön
  • A levelek letöltést követően is a szerveren maradnak, ezért előfizetés esetén működik rá a biztonsági mentés

Szóval… Egyáltalán miért archiváljunk !?

Kétféleképpen érthetjük az archiválás szót ebben az esetben:

1. meglévő leveleinket egy külső tárterületen biztonsági mentésként tároljuk. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy az adataink alkalmanként többet érnek, mint a számítógépünk. (Ha valaki a szerveren tárolás mellett szereti offline is biztonságban tudni fontos leveleit, annak néha nem árt egy biztonsági mentést készíteni róluk. Akár a Gmail fiókunk teljes tartalmát, akár az Outlook vagy a Thunderbird levelezőkben tárolt gyűjteményünket szeretnénk biztonságban tudni, megfelelő segédprogram nélkül a biztonsági mentések készítése sokszor kész rémálom. Bátran ajánljuk ezt a freeware alkalmazást: Mailstore Home)

2. A postafiókunk méretét és az információs zajt tudatosan csökkentve a régi, feltételezhetően különleges alkalmakkor szükséges levelek áthelyezése egy lokális (jellemzően asztali számítógépre vagy notebookra) postafiókba.

Mi itt az archiválást a az IMAP protokollt használó rendszerek esetében vizsgáljuk, azaz a második pont értelmezésében a szerveren tárolt nagymennyiségű adatot szeretnénk csökkenteni. Ennek az egyik praktikus oka, hogy a postafiókunk tárhely korláttal (kvóta) rendelkezik, amikor ez megtelik, nem tudunk fogadni további leveleket. Ez bizonyos beállítások mellett nemcsak a mi postafiókunkat, de az egész domain levelezését is érintheti.

A másik probléma, hogy a levelezésünk az online fiók bármilyen sérülése vagy szerverhiba esetén sérül, akár teljesen el is veszíthetjük.

Hogyan archiváljunk ?

Az MS Office (és a Thunderbird) esetében remek lehetőségeink vannak az archiválás automatizálására. Azaz beállíthatjuk, hogy milyen régi, milyen tartalmat töröljön.

Ennek a használatát az MS-Office-hoz a következő oldalon találhatja: Support.Office.com

További kérdéseivel keressen minket bátran !

Milyen dokumentumokra van szükség domain regisztrációhoz?

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Támogatás kérése / Bejelentés

Keressen minket kérdéseivel vagy jelentse be az esetlegesen felmerülő problémákat!

8 + 3 =