+36-30-083-0832 iroda@1ahosting.hu

GYIK

GYIK = Gyakran Ismételt Kérdések
Megpróbáltuk összeszedni azokat a kérdéseket, amivel az ügyfeleink gyakran találkoznak. Amennyiben itt nem talál választ, kérem a Támogatás kérése / Bejelentés mezőben küldjön nekünküzenetet !

Email beállítások?

Minden új email beállításánál adatlapot küldünk a felhasználó postafiókjába. A legegyszerűbb megoldás a webmail használatával ellenőrizni a postafiók elérhetőségét és a beállításokat.

az 1AHOSTING.HU alatt kiszolgált domainek levelezési beállításai

  • minden domain alatt használható a webmail: http://mail.SAJATDOMAIN.hu/webmail
  • általános webmail cím: https://webmail.domainrobot.hu/
  • POP3 / IMAP szerver:
    mail.SAJATDOMAIN.hu     VAGY
    mail.domainrobot.hu
  • IMAP port: 143,
    IMAP SSL port: 993
  • FIGYELEM: egyes levelezőprogramoknál a gyökérmappa elérési útját be kell álltani: inbox 
  • SMTP szerver: mail.SAJATDOMAIN.hu    VAGY
    mail.1ahosting.hu
  • SMTP port: 25,
    SMTP SSL használata esetén: 465    VAGY 587

     

  • POP3 / IMAP / SMTP felhasználó:
    az email címhez tartozó felhasználónév
  • POP3 / IMAP / SMTP jelszó:
    az email címhez tartozó jelszó

 Példa az MS OUTLOOK beállítására

 

 

 

Webmail?

Kényelmes és modern Roundcube felületet használunk a webamilhez. Azonnali elépés a honlapunk jobb felső sarkában található. Vagy kattintson ide: WEBMAIL

IMAP vagy POP3? IMAP fiók archiválása?

 Az Internet Message Access Protocol (IMAP) és a Post Office Protocol version 3 (POP3) két alkalmazás szintű protokoll, mely lehetővé teszik az emailek szerverről kliens gépre való letöltését.

POP3 tulajdonságai:

  • Ezt használva az email kliens letölti a szerverről a leveleket
  • levelek kezelése a számítógépén történik
  • Beállítható, hogy mi történjen a szerveren a levelek letöltése után (azonnal törlődjön, megadott nap -pl. 2 hét- után törlődjön, vagy ne törlődjön). Így ha több kliens gépen állítjuk be a levelezést (pl. számítógépre és mobiltelefonra is), az előző pont fogja meghatározni, hogy ha letöltjük az egyik gépre a leveleket, akkor a másik gépen is letölthető lesz-e még.
  • Ha két kliensen van beállítva a levelezés és az egyik kliensen elolvastuk a leveleket, a másik kliens gépen ettől még azok olvasatlanok maradnak
  • Ha letöltöttük és letöröltük a leveleket a szerverről, akkor nem foglal helyet a tárhelyünkön
  • Ha letöltöttük és letöröltük a leveleket a szerverről, nincs rá biztonsági mentés

IMAP tulajdonságai:

  • Ezt használva az email kliens csak a levelek fejlécét tölti le számítógépünkre (vannak levelező kliensek, ahol ez állítható, így akár igény esetén az egész levél törzs letöltését is be lehet állítani).
  • Kis sávszélesség esetén fontos: Az új levelek letöltése sokkal gyorsabb, viszont azok egyenként történő megnyitása lassabb, mert internet kapcsolatot igényel
  • levelek kezelése közvetlenül a szerveren történik
  • A levelek csak a kukából való törlés után törlődnek a szerverről
  • Ha több kliens gépen állítjuk be a levelezést (pl. számítógépre és mobiltelefonra is), a szinkronizáció miatt ugyan azt látjuk mindkét gépen – azaz ha egy levelet a kukába helyeztünk a számítógépen, akkor a telefonon is a kukában fogjuk megtalálni.
  • Ha két kliensen van beállítva a levelezés és az egyik kliensen elolvastuk a leveleket, a szinkronizáció miatt a másik kliensen is elolvasottnak fogjuk látni
  • A levelek letöltést követően is a szerveren maradnak, ezért folyamatosan helyet foglal tárhelyünkön
  • A levelek letöltést követően is a szerveren maradnak, ezért előfizetés esetén működik rá a biztonsági mentés

Szóval… Egyáltalán miért archiváljunk !?

Kétféleképpen érthetjük az archiválás szót ebben az esetben:

1. meglévő leveleinket egy külső tárterületen biztonsági mentésként tároljuk. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy az adataink alkalmanként többet érnek, mint a számítógépünk. (Ha valaki a szerveren tárolás mellett szereti offline is biztonságban tudni fontos leveleit, annak néha nem árt egy biztonsági mentést készíteni róluk. Akár a Gmail fiókunk teljes tartalmát, akár az Outlook vagy a Thunderbird levelezőkben tárolt gyűjteményünket szeretnénk biztonságban tudni, megfelelő segédprogram nélkül a biztonsági mentések készítése sokszor kész rémálom. Bátran ajánljuk ezt a freeware alkalmazást: Mailstore Home)

2. A postafiókunk méretét és az információs zajt tudatosan csökkentve a régi, feltételezhetően különleges alkalmakkor szükséges levelek áthelyezése egy lokális (jellemzően asztali számítógépre vagy notebookra) postafiókba.

Mi itt az archiválást a az IMAP protokollt használó rendszerek esetében vizsgáljuk, azaz a második pont értelmezésében a szerveren tárolt nagymennyiségű adatot szeretnénk csökkenteni. Ennek az egyik praktikus oka, hogy a postafiókunk tárhely korláttal (kvóta) rendelkezik, amikor ez megtelik, nem tudunk fogadni további leveleket. Ez bizonyos beállítások mellett nemcsak a mi postafiókunkat, de az egész domain levelezését is érintheti.

A másik probléma, hogy a levelezésünk az online fiók bármilyen sérülése vagy szerverhiba esetén sérül, akár teljesen el is veszíthetjük.

Hogyan archiváljunk ?

Az MS Office (és a Thunderbird) esetében remek lehetőségeink vannak az archiválás automatizálására. Azaz beállíthatjuk, hogy milyen régi, milyen tartalmat töröljön.

Ennek a használatát az MS-Office-hoz a következő oldalon találhatja: Support.Office.com

További kérdéseivel keressen minket bátran !

Mi a domain regisztráció folyamata?

Amennyiben új, korábban még nem regisztrált domain nevet szeretne birtokba venni, úgy töltse ki a weboldal kezdőlapján található domain regisztrációs űrlapot és kövesse a megjelenő utasításokat.

Amennyiben már birtokában van egy domain név és szeretné kijelölni az 1A Hosting-ot, mint a domain hivatalos regisztrátora, úgy lépjen kapcsolatba  velünk és elküldjük a regisztrátorváltáshoz szükséges dokumentumokat.

Támogatás kérése / Bejelentés

Keressen minket kérdéseivel vagy jelentse be az esetlegesen felmerülő problémákat!

2 + 3 =